Haastattelu ja muita pyyntöjä pyyntöjä.

Kämppishaku: nuori sateenkaareva toivoo löytävänsä kämppiksen

Ulkoinen

Postilaatikko

Etsi kaikki viestit, joiden tunniste on Postilaatikko

Poista tunniste Postilaatikko tästä keskustelusta

Pilvi Myrsky Mantere <pilvimantere@gmail.com>

-> minä

Moi!

Oon tamperelainen nuori ei-binäärinen tyyppi ja haluaisin löytää kämppiksen. Ajattelin lähestyä sateenkaarisenioreita, koska musta ois ihana rakentaa yhteisöllisyyttä ylisukupolvien ja musta ois tosi ihanaa asua toisen sateenkaarevan ihmisen kanssa mutta joka ois kasvanut erilaisessa yhteiskunnassa kuin minä. Oon aina kovasti pitänyt itseäni vanhempien ihmisten seurasta ja isovanhemmat ovatkin minulle vallan tärkeitä. Siksi voisin ajatella, että sateenkaarisenioreista voisi löytyä mahdollisesti minulle kiva kämppis.

Tämänhetkinen kämppikseni muuttaa Helsinkiin ja halutaan löytää mulle uusi kämppis. Hän olisi muuttamassa sinne syksyllä / loppuvuodesta.

Asunto sijaitsee Tampereen keskustassa Tammelakeskuksen lähettyvillä. Tilaa on 68 neliöä. Kummallakin on oma huone. Yhteinen keittiö, eteinen ja suuri olohuone. Lasitettu parveke. Toimiva hissi. 6 kerros. Ikkunat etelään ja pohjoiseen. Vuokra koko asunnosta on 990€ / kk eli 495€ /kk per ihminen ja vesi 25€ / kk per ihminen.

Minulla on kissavanhus eli hän kuuluu pakettiin.

Mun toive olis löytää sellainen ihminen asumaan mun kanssa, joka haluaa luoda jonkin verran yhteisiä rutiineita mutta kaipaa toisaalta paljon omaa tilaa ja aikaa. Oon sateenkaarevuuden lisäksi nepsy (ADHD ja autismin piirteitä löytyy ja oon jonossa tutkimuksiin) sekä käyn psykofyysisessä fysioterapiassa että psykoterapiassa eli terapia on mun päivätyö ja vie paljon resursseja. Toivoisin kämppikseltä sensitiivisyyttä näihin asioihin. Muita tärkeitä asioita mulle on sensitiivisyys ylipäätään, avarakatseisuus, lempeys ja tutkiva mieli. Tykkään hoitaa parvekepuutarhaa ja huonekasveja; tehdä käsitöitä kaikkea takomisesta virkkaamiseen ja vähän niiden ulkopuoleltakin; lukea ja kirjoittaa; levätä kissan ja muiden rakkaiden kanssa; meditoida.

Minulle ikä ei ole mikään kriteeri yhteiselle asumiselle. Jos siis mielenmaisemamme sopivat yhteen sekä olemme suhteellisen samaa mieltä asumiseen ja kodinhoitoon liittyvistä asioista niin uskon, että tulemme loistavasti toimeen.

Pystynkö päästä tapaamaan Tampereen sateenkaarisenioreita tai Tampereelle tahtovia sateenkaarisenioreita ja ehkä jutustelemaan aiheesta lisää?

Kerron mielelläni lisää itsestäni ja tätä viestiä saa jakaa eteenpäin. Kiitos jo etukäteen :)

Odottavin terveisin,

Pilvi Myrsky Mantere

Tampereelta

pilvimantere@gmail.com

Sateenkaariseniorit näkyviksi -hanke on järjestämässä yhteistyössä Vanhustyön keskusliiton viestinnän kanssa valokuvauspäivän.

Sateenkaariseniorit näkyviksi -hankkeen valokuviin etsitään seksuaali- ja/tai sukupuolivähemmistöön kuuluvia yli 50-vuotiaita henkilöitä. Valokuvia hyödynnetään hankkeen viestinnässä ja markkinoinnissa ja valokuvat otetaan kodinomaisessa ympäristössä. Valokuvissa kuvataan tavallisia arkisia tilanteita sekä vertaisryhmätilannetta. Paikalla on ammattivalokuvaaja ja kuvattavat meikataan keyvesti kuvauksia varten.

Valokuvaus järjestetään Helsingin Metsälässä hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä torstaina 13.6.2024 aamupäiväsaikaan. Arvioitu kuvausten kesto on kolme tuntia. Huomioithan, että kuvauspaikalla on myös kissa.

Kuvia käytetään muun muassa hankkeen verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavissa (esim. Facebook), koulutusmateriaaleissa, lehtiartikkeleiden kuvituksissa sekä sähköisissä ja paperisissa mainoksissa ja esitteissä. Kuvia voidaan käyttää myös Vanhustyön keskusliiton viestinnässä ja muissa yhteyksissä, joita ei ole tässä mainittu. Kuvia ei käytetä kaupallisiin tarkoituksiin.

Palkkioksi kuvauksiin osallistumisesta kuvattavat saavat lounaan paikan päällä. Lisäksi matkakulut maksetaan valtion matkustussäännön mukaisesti.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan kuvaukseen, täytä yhteystietosi tämän linkin takaa löytyvään lomakkeeseen: https://link.webropolsurveys.com/S/72DA4A335E804724

Ilmoittautumisaika päättyy ti 4.6. klo 23:30. Kuvattavaksi valitaan kuusi henkilöä ja valituille ilmoitetaan sähköpostitse ke 5.6.. Samalla ilmoitetaan myös kuvauspaikan osoite ja annetaan tarkemmat osallistumisohjeet.

Lisätietoja:

Sateenkaariseniorit näkyviksi -hankkeen vastaava projektikoordinaattori Suvi Kehälinna, puh. 050 570 5786, etunimi.sukunimi@vtkl.fi ja projektikoordinaattori Laura Väihkönen, puh. 050 3434 241, etunimi.sukunimi@vtkl.fi

Ystävällisin terveisin,

Suvi Kehälinna

vastaava projektikoordinaattori

Sateenkaariseniorit näkyviksi -hanke

suvi.kehalinna@vtkl.fi

vtkl.fi/sateenkaariseniorit

Haastateltava etsinnässä

Hei! Olemme journalismin opiskelijoita ja toteutamme haastattelun inklusiivisen journalismin opintomatkalle. Haastattelu on pilottityö matkaa varten ja kuvataan videolle. Sitä ei julkaista, mutta se näytetään toukokuussa noin 50:lle opiskelijalle, jotka osallistuvat kanssamme opintomatkalle Romaniassa ja ovat kotoisin eri puolilta Eurooppaa. Opintomatkan tarkoitus on haastatella vähemmistöihin kuuluvia ihmisiä ja tuoda heidän äänensä kuuluville.

Pilottityössämme haluaisimme haastatella sateenkaarisenioria. Voisitko sinä kertoa meille tarinasi? Kyseessä on henkilökuvatyyppinen haastattelu. Kysymme esimerkiksi mistä unelmoit, mikä tekee sinut onnelliseksi ja millaiset hetket ovat olleet sinulle vaikeita. Haluamme antaa sinulle tilan puhua siitä, minkä koet tärkeäksi ja mitä haluaisit maailmassa muuttaa, jos voisit.

Haastateltava saa päättää haastattelupaikan, mutta sen voi toteuttaa hyvin myös koulullamme Haaga-Helian Pasilan kampuksella. Haastateltavan tulisi löytyä Helsingin seudulta ja haastattelu toteutetaan viikon – parin sisällä. Otathan yhteyttä viimeistään 28.4. mennessä?

Vastaamme mielellämme lisäkysymyksiin, mikäli sellaisia herää! Yhteyden meihin saa numerosta 0458571336 tai sähköpostiosoitteesta raisa.wuollet@myy.haaga-helia.fi.

Odotamme innolla vastauksia, kiitos jo etukäteen!

Yt. Raisa Wuollet, Stiina Hekkala, Jennie Mariani-Cerati, Emilia Holm, Saara Vainikainen, Veera Törmä

Hei!

Äskeiseen viestiin lisäisin vielä, että jos emme pysty vastaamaan puheluun, niin perään voi laittaa viestiä tai soittaa myöhemmin! Osaamme silloin olla takaisinpäin yhteydessä.

yt. Raisa Wuollet