Uutiset.

Sateenkaariseniorit ry              on Helsinki Priden  YHTEISÖKUMPPANI 2022

Tiistain TURINA-TORI

Joka toinen tiistai keskustelleen etänä, asioista keskustellen.... Vapaasti keskustellen

Uutuutena etä RYHMIIN Joka toinen Tiistai  " TURINA- tori"

Alkaen tiistaina 31 .05 klo 17.00-18.00

Google Meet Verkkoalustalla.  Yhdellä klikkauksella mukaan keskusteluun linkistä.

Ryhmässä keskustellaan  menneistä ,olevista , tulevista asioista.

monimuotoisesti ja vapaasti .

Ryhmä kokoontuisi aluksi  4 kertaa ja jos se saa kannatusta jatketaan sitä sitten vakion muotoisena ryhmänä

Seuraavat tiistait varataan ryhmälle

31.05 klo 17.00-18.00

14.06 klo 17.00-18.00

28.06 klo 17.00-18.00  Helsinki PRIDE  etänä..... Tässä tapaamisessa päätetään jatkosta..

LUE lisää etä ryhmistä.

Lukudraama: Sateenkaari tarinoita Suomesta

KokoTeatterin näyttelijät lukevat sateenkaari - ihmisten tarinoita ajalta ennen vuotta 1999, kun kehotuskielto kumottiin.

Helsinki Pride viikolla 29.6 klo 17.00

Koko Teatteri  Hämeentie 3 Hakaniemi Helsinki

Sateenkaari tarinoita Suomesta
KokoTeatteri kerää sateenkaari - ihmisten tarinoita ajalta ennen vuotta
1999, kun kehotuskielto kumottiin.

Haluatko kertoa tarinan elämästäsi sateenkaari -ihmisenä Suomessa?
Kirjoita tai sovi tapaaminen KokoTeatterin yleisötyöntekijä Jennin kanssa.
Voit osallistua nimettömänä tai omalla nimelläsi.

Kirjoita tarinasi ja lähetä se Jennille-
Kokoamme kerrotut tarinat yhteen, ja ne luetaan näyttämöllä KokoTeatterissa Helsinki Pride viikolla 29.6 klo 17.
Tarinoita voi lähettää 5.6.2022 asti osoitteeseen
Lisätietoja:
Jenni Hoppi
jenni@kokoteatteri.fi
Yleisötyöntekijä/ KokoTeatteri

Jatkoa kirjoittamiseen on tiedossa ensi syksynä..

Oli mahtavan antoisa kurssi, Upeeta että kirjoittaminen saa jatkoa ensi syksynä. Kurssin vetäjältä tulin tämänpäivän tapaamisen linkin mukana jatkosta tietoa. Innolla odotan syksyä etänä kulkevaan kirjoittamiseen..

"Hyvät kurssilaiset!
Huomenna kokoonnumme viimeistä kertaa tänä keväänä! Toivottavasti moni teistä tulee ensi syksynä taas mukaan kirjoittamaan yhdessä Työväenopiston kurssille. Se järjestetään etänä joka toinen viikko, ja tapaamisia taisi olla yhteensä seitsemän, jos en aivan väärin muista.

Kirjoittamisen iloa!
Heidi "

Helsingin Työväenopiston Sateenkaarevan elämänkaari- kirjoittamisen kurssi  aloittanut huhtikuun 27 pv etänä verkossa. 5 kertana keskiviikko illasta paneudumme  sateenkaarevaan elämänkaareemme.

Lisätietoja syksyn kurssista ja ilmoittautumisesta kurssille tulee tähän heti kun saamma tietoa  tarkemmin asiasta..

Huom ryhmään on osallistumismäärä rajoitettu

Oikopolku tästä

Tule mukaan SOITTORINKIIN.

SOITTORINKI.

Soittorinki on ryhmä joka yksinäisyyden poistamiseksi ottaa tehtäväkseen soittaa jollekkin tuttavalle tai kaverille josta ei hetkeen ole kuullut mitään.

Soittoringin seuraava tapaaminen etänä loppupuolella kesää

ilmoittaudu ja paluupostissa saat linkin tapaamiseen.

Rinkiin pääsee ilmoittautumalla siihen ryhmatoiminta@sateenkaariseniorit.fi

Ryhmä tapaa n. kerran kuussa etänä Google Meet verkkoalustalla keskustelemalla asioista joita ehkä on ilmennyt soittamisten yhteydessä.

Ryhmän tiedot  löydät Etäryhmien sivulta.

Lisätietoja Ristolta p 050 5413389

Teatteri ryhmämme  on siirtynyt tauolle. Pyrimme jatkamaan  mahdollisesti ensi syksyllä uudelleen.

Ryhmän tilalle on suunniteltu  " RENTOUTUMISTA TAITEEN KEINOIN " työpajaa  ja  "Oman historian tuntemista  ennen vuotta 1999" muistelukirjoittamista ja haastattelua.

Asioista tulee  esitteet  lähiaikoina...

ET- lehti

no 7 huhtikuu  2022

Perhehoito, elämänmakuinen arki

Tukevan Tupa

Hei, lähestymme teitä nyt senioriasumisen tiimoilta. Haluamme saattaa myös sateenkaarisenioreiden tietoon, että täällä ollaan, jos kotona asuminen ei enää niin hyvin luonnistu tai vaikkapa yksinäisyys painaa.

Olemme Rajamäellä asuva naispari ja avasimme kotimme ovet ikäihmisille nelisen vuotta sitten. Kunnan toimeksiantosopimuksella toimiva perhekotimme tarjoaa lämminhenkistä ja tasavertaista, turvallista asumista ikääntyville naisille. Tarjoamme asiakkaillemme niin lyhyt- kuin pitkäaikaistakin asumista. Meillä on neljä paikkaa iäkkäämmille ja asumme siis itse saman katon alla, jakaen arjen ja juhlan heidän kanssaan

Omakotitalo luonnon helmassa, jonka pihapiirissä laiduntavat lampaat ja vuohet. Sisällä rapsuteltavia riittää myös, sillä talon kissat ja koirat nauttivat saamastaan huomiosta. Aidattu iso piha tarjoaa turvallista ulkoilua myös muistisairaalle.

Koemme, että perhehoidossa jokainen asukas saa olla oma itsensä ja niin ikää arvostettu yhteisön jäsen. Jokainen on ansainnut arvokkaan vanhuuden ja aidosti virikkeellisen arjen

Perhekodin asukkaaksi voi hakeutua oman kunnan ikäihmisten palveluohjauksen kautta. Yleistä ikäihmisten perhehoidosta löytyy www.perhehoitoliitto.fi

Facebookissa meidän löytää nimellä Tukevan Tupa

Keväisin terveisin Mari ja Nina@tukevan tupa